Eelmisel nädalal käima lükatud Eesti märgi leidmise konkurss tuletas meelde viimase korra, kui püüdsime riigile logo leida ja milline torm sellest lahti läks. Huvitav, miks tahetakse uuesti samasse ämbrisse astuda, küsib ajakirjanik Kadri Põlendik.
- Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Korra on juba tõestatud, et Eestile logo, märgi või muu taolise valimine on asjatu raha ja aja raiskamine ja isegi kui seda usinalt Eestiga seotud toodetele lisada, ei mäleta seda märki keegi, veel vähem suudab Eestiga seostada.
Kõnekas oli seekordse riigibrändi meeskonna juhi Paul Lilje „Terevisioonile“ antud intervjuu, kus ta otsesõnu tunnistas, et talle ei meenu ühtegi riiki, kelle valitud logo oleks silmatorkavalt hea, midagi, mis jääks meelde. „Ikkagi läheb pilk lippude peale,“ ütles Lilje, kes tõdes juba intervjuu alguses, et koos sõnaga „Eesti“ meenub tallegi esimese asjana lipp. Jääb mulje, et korraldajad on ise ka aru saanud oma ürituse mõttetusest, aga miskipärast tahavad ikka sellega edasi liikuda.
Pärti teatakse ilma mingi märgita
Kuigi sel korral on EAS plaaninud projektile kulutada ligikaudu viis korda vähem kui Welcome to Estonia valimisele, ajab ikkagi marru, et raha sellisel moel tuulde loobitakse. Sel korral on ettevõtmisse kaasatud ka ERR, mille keskkonda on loodud konkursiga seotud veebileht. ETVs toimub tuleva aasta veebruaris telesaade, kus otse-eetris selgub rahva ja žürii valikul uus Eesti märk. Milleks selline palagan? Kas sellega üritatakse tõestada, et seekord on logo valimine vajalikum ja kasulikum kui 13 aastat tagasi?
Olen täiesti nõus, et väikest Eestit tuleks laias maailmas reklaamida, et meist rohkem teataks. Aga kunstlikult ei jõua me kuidagi ameeriklaste või jaapanlaste teadvusesse. Oleme end juba maailmakaardile mänginud IT-riigina ja idufirmade kasvukohana, Arvo Pärti ja Eesti dirigente teatakse maailmas ilma mingi märgita. Meist räägivad meie helgemate peade õnnestumised, mitte ponnistatud meediamöll.
Seotud lood
Eesti märgi loomist peaksid rahastama ettevõtjad, kes seda tingimata vajavad, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eesti märgi konkurss üritab lahendada probleemi, mida pole olemas, ning lükkab loovtöö väärtustamise Eestis terve ajastu võrra tagasi, kirjutab disainiagentuuri Fraktal partner ja juhtiv disainer Tajo Oja.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.